آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران

مجموعه آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران می باشد. این مجموعه ضمن عرضه مقالات و معرفی محصولات جدید و روش های مختلف چاپ به ارائه خدمات اینترنتی چاپی می پردازد که مراحل طراحی، نظارت ، چاپ و پس از چاپ را شامل می شود.

آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران

مجموعه آی آر چاپ مرجع تخصصی معرفی و فروش آنلاین اقلام چاپی و تبلیغاتی در ایران می باشد. این مجموعه ضمن عرضه مقالات و معرفی محصولات جدید و روش های مختلف چاپ به ارائه خدمات اینترنتی چاپی می پردازد که مراحل طراحی، نظارت ، چاپ و پس از چاپ را شامل می شود.

چاپ بک لایت و سولیت

چاپ بک لایت و سولیت


یکی از انواع چاپ که در بسیاری از زمینه هایی کاربرد دارد چاپ بک لایت می باشد . این نوع چاپ دارای دو بخش پوسته رویی و نور پردازی در پشت کار می باشد . قطعا ته به حال دیده اید که این نوع تابلو ها چه نمای زیبایی دارند و به کمک آن ها می توان تبلیغات موثی در انظار عمومی داشت . 

لایت باکس چوبی

تابلو لایت باکس چوبی و یا ام دی اف یکی از جدید ترین و خاص ترین نمونه ها و انواع لایت باکس در دنیای تبلیغات محسوب می شوند . در واقع لایت باکس یا بک لایت به تابلوهایی گفته می شود که نورپردازی آن ها از پشت تصویر انجام می شود و به شکل یک جعبه می باشند . 

تابلوهای لایت باکس در ضخامتهای متفاوت و متریال متنوع ، قابل طراحی و ساخت می باشند . این مدل تابلو لایت باکس چوبی ، از یک صفحه نورانی و چراغ SMD یا LED ساخته می شود و جنس قاب آن از چوب ام دی اف می باشد . قبل از این ، سیستم روشنایی تابلوهای لایت باکس از نوع فلورسنت (مهتابی های نصب شده در بعضی تابو هایی بک لایت) بوده که این نوع سیستم نوردهی برای لایت باکسها یک ایراد بزرگ محسوب می شد و خوشبختانه امروز این ایراد برطرف شده . به این علت که مصرف برق بالایی داشته و در سطح تصویر ، نور به صورت یکنواخت پخش نمی شد . در حالی که لامپ های SMD علاوه بر کاهش مصرف برق ، طول عمر منبع نور را افزایش می دهند و در کل دارای شرایط بهتری می باشند . 

چاپ بک لایت پارچه ای

پارچه ای که برای چاپ بک لایت پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد از جنس ساتن می باشد . این نوع چاپ به این صورت می باشد که طرح و تصویر مورد نظر روی بک لایت پارچه ای با دستگاه فلت بد یا یووی رول چاپ شده و با داشتن قابلیت عبور دهی نور از خود در صورت تابیدن نور از پشت پارچه توسط مهتابی ، لامپ ال ای دی یا اس ام دی و یا هر نوع نور دیگری ، لامپ کم مصرف روشن شده و جلوه زیبا و روح انگیزی به طرح می بخشد و امروزه شاهد تعداد زیادی از این نوع تابلو ها در سطح شهر هستیم . 

امروزه چاپ بک لایت پارچه در ابعاد و گرماژ مختلف انجام می شود و به علت ضخامت کم و سبک بودن وزن آن ، مقاومت در برابر آب و انعطاف پذیر بودن و .  .  . در اغلب محیط های داخلی برای تبلیغات و تزئینات کاربرد فراوانی دارد . این نوع تابلو یکی از انواع پر استفاده تابلو های بک لایت می باشد . 

کاربرد بک لایت

بهتر است تا در ابتدای این بخش از تشابه کارکرد تلوزیون و بک لایت بگوییم . 

روش کار تلویزیون های ال سی دی و تولید تصویر به این صورت می باشد که سیگنال تصویر در بخش های مختلف پردازش شده و در آخر به وسیله اتصالات برای نمایش به صفحه نمایش منتقل می شود اما این تصویر به تنهایی قابل دیده شدن نمی باشد ؛ چرا که نور سفید ندارد و این نور را بخش بک لایت برای دیده شدن تصویر تولید می کند تا نمای مورد نظر تولید شود . 

نور بک لایت در تکنولوژی های مختلف تلویزیون به وسیله انواع لامپ های مختلف تولید شده و از پشت به تصویر تابانده می شود و تصویر را واضح و قابل مشاهده می کند . مثال بسیار ساده ای که در توصیف نحوه عملکرد بک لایت تلویزیون می توان ار آن نام برد نحوه دیدن عکس های رادیولوژی توسط پزشکان می باشد . اگر دقت کرد باشید آن را در مقابل یک صفحه نوری سفید قرار می دهند تا اجزاء آن قابل دیدن باشد . در این روش دیدن عکس ، تصویر وجود دارد و نور سفید آن را قابل دیدن می کند و در انتها نمای زیبایی به آن می بخشد . 

ویدیو طرز ساخت تابلو ب ک لایت

در این قسمت شاهد ویدیویی هستیم از روش ساخت تابلو های بک لایت مرحله به مرحله . به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به یادگیری ساخت تایبلئ های بک لایت می باشید این ویدیو را حتما ببینید .

تابلو باکس نوری

یکی از عناصری که باعث جلب توجه بیشتر یک شی برای مخاطبان می شود ، نور و درخشش می باشد زیرا کمک می کند تا نمای اشیا چشم نواز تر باشد و بتوان از دیدن آن ها لذت برد . لذا مدت هاست که برای جذابیت بیشتر تابلو های تبلیغاتی ، از انواع لایت باکس ها استفاده می شود . این تابلوهای نوری انواع مختلفی دارند و تا این جایی مقاله کم و بیش با انواع آن آشنا شده اید . برخی نازک می باشند و برخی دارای ضخامت زیاد . برخی مناسب داخل ساختمان می باشند و برخی مناسب بیرون از مکان مورد نظر و برای نمایان سازی در انظار عمومی . اما به طور کلی موارد زیر به عنوان شاخصه های یک لایت باکس و یا تابلو بک لایت شناخته می شوند : 

ضخامت

یکنواختی پخش نور ( دیدن نشدن رد ال ای دی ها روی صفحه و نمای یک دست و عالی )

داخلی یا خارجی بودن ( ایندور یا اوت دور بودن تابلو )

دیواری ، رومیزی ، سقفی یا توکار بودن ( و یا استفاده های دیگر .  .  . )

ترانس داشتن یا نداشتن تابلو

قابل تعویض بودن طرح و نمای رویی

چاپ لایت باکس

تا به این جای متن متوجه شده ایم که بک لایت یا لایت باکس نوعی تابلو تبلیغاتی می باشد که اثر چاپی درقالبی از چوب ، آلومینیوم ، پلکسی گلاس ، کامپوزیت و … ارائه می شود . 

در چاپ بک لایت می شود از روشنایی جهت نمایش اثر چاپی استفاده کرد . استفاده از تابلو لایت باکس های تبلیغاتی روشی مناسب جهت معرفی برند و نام تجاری محصولات می باشد . همانطور که از نام بک لایت مشخص می باشد بک لایت به معنای پشت روشن می باشد که جنس ترانسپرت داشته و منبع نور به پشت آن می تابد و نمای زیبا برای نمایش به عموم برای ما پدید می آورد . 

منبع نور بک لایت می تواند یک لامپ کم مصرف یا لامپ های ال ای دی و… باشد . تابش نور به چاپ بک لایت منجر به زیبایی تابلو شده و اثر بیشتری در مخاطب می گذارد و جذابیت بیشتر برای مخاطبان دارد . چاپ بک لایت در پرینتر های دیجیتال نظیر پرینتر های لیزری و پرینتر های جوهری صورت می گیرد . 

نوع چاپ بک لایت از لحاظ جنس متریال چاپی ، کیفیت و ضخامت می تواند متفاوت باشد و تنها یک نوع برای این کار وجود ندارد . با چاپ تصاویر رنگی با کیفیت و استفاده مناسب از نور تابلو تبلیغاتی مناسبی بدست می آید که هم در طول روز و هم در طول شب زیبایی خاصی را بوجود می آورد و صحنه ای خیره کننده برای آن ها بوجود می آورد . بک لایت بایستی مقاوم بوده و در مقابل آب و رطوبت استحکام لازم را داشته باشند . روش چاپ بک لایت می تواند انواع مختلفی داشته باشد ولی چاپ جوهر افشان و لیزری و چاپ اسکرین از مرسوم ترین روش های چاپ بک لایت محسوب می شود و امروزه این روش ها بالا ترین ستفاده را در بین باقی روش ها دارند . 

چاپ بک لایت شیشه ای

شیشه دیگر متریال مورد استفاده در چاپ تابلو بک لایت می باشد که به دلیل غیر قابل جذب بودن ، ضد خش بودن ، بی رنگ بودن و شفاف بودن امکان تصاویر مختلف بر روی آن وجود دارد . همچنین شیشه می‌ تواند به راحتی نور را از خود عبور دهد و نمایی زیبا و یک ست بوجود بیاورد ، با این حال معمولا در چاپ بک لایت شیشه ای از رنگ های تیره استفاده شده و طرح های ساخته شده به کمک رنگ های تیره اغلب طراحی می شوند و همچنین طرح به گونه‌ ای باشد که قسمت‌ های روشن نسبت به قسمت های تیره نور بیشتری را از خود عبور می دهد و علاوه بر این که با این کار هنگامی که از پشت شیشه ، نور عبور داده می شود تصویر روشن شده جلوه بسیار زیادی دارد ، تاثیر فوق العاده ای بر روی مخاطب می گذارد . در طرحی چاپ و ساخت آن از بهترین جوهر ها استفاده شده و با استفاده از دستگاه فلت بر روی شیشه ست شده و قرار می گیرد . این موارد منجر به ایجاد جلوه ای زیبا بر روی شیشه شده و موجب می شود طول عمر آن افزایش پیدا کند وعلاوه بر این که عمر آن را افزایش می دهد نمایی زیبا تر و جذاب تر نیز به آن می دهد . توجه داشته باشید این نوع روی شیشه مقاوم در برابر آفتاب بوده و قابل شستشو می باشد . به طور کلی آن شیشه در انواع ضخامت های مختلف تولید شده و شامل انواع شیشه معمولی ، کلیر و کریستالی و یا حتی انواع دیگر نیز می‌ شود . چاپ استیکر نیز از جمله محبوب ترین بخش های آن تبلیغات محیطی می باشد . 

چاپ بک لایت طلقی در چه مواردی استفاده می شود؟

دیگر دسته از انواع آن ، چاپ طلقی می باشد . لازم است بدانید طلق نیز متریالی از جنس پی وی سی است و به علت شفافیت ، سبکی ، مقاومت در برابر شکستگی و انعطاف پذیری در این نوع از تابلو ها کاربرد دارد . طلق مانند دیگر متریال هایی که گفته شد قابلیت عبور نور را داشته و به همین دلیل برای زیبا سازی و اثر بخشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال لازم است بدانید که متناسب با سلیقه مشتری و طلقی در لایت باکس های کریستالی و استپ فریم مورد استفاده قرار می‌ گیرد . 

چاپ بک لایت پلی کربنات چیست؟

دسته دیگری از انواع تابلو های بک لایت ، تابلو های بک لایت پلی کربنات است که این متریال ، متریالی شفاف و پلیمری است که در برابر ضربه و شکسته شدن مقاومت بسیار بالایی دارد و به خاطر ساختار پلیمری که دارد دارای مقاومت بسیار بالا می باشد . اگر چه ظاهری شبیه به شیشه دارد ، اما به دلیل ویژگی های منحصر به فرد گزینه مناسبی به جای شیشه می باشد و کمی با خود شیشه متمایز است . چاپ بر روی ورق های پلی کربنات مزایای زیادی دارد ؛ زیرا قابلیت شستشو دارد و انعطاف پذیری بالایی را دارا است و همین سبب می شود طول عمر بالاتری نسبت به باقی انواع چاپ داشته باشد . از طرفی تنوع رنگ زیاد و سازگاری آن با هر نوع شرایط آب و هوایی موجب استفاده بیش از حد از این متریال برای این نوع تابلو شده است . همچنین جالب است که بدانید این متریال در برابر حرارت و نور خورشید و اشعه یو وی مقاومت زیادی دارد و نور خورشید نمی تواند تاثیر خاصی روی آن بگذارد . همانطور که گفته شد چاپ بک لایت پلی کربنات دارای رنگ بندی متنوعی است که شامل آبی ، سفید شیری ، نقره ای شفاف ، برنز ، بی رنگ ، قرمز ، مشکی ، زرد ، سبز فیروزه ای و سبز می باشد ولی برای طراحی این گونه تابلو ها نیازی به استفاده از خیلیی رنگ ها ندارید و انتخاب ابعاد و ضخامت و رنگ این نوع بسته به مکان نصب شده و کاربرد آن متفاوت می باشد . 


چاپ سولیت

چاپ سولیت

چاپ سولیت یک رو و دورو با کیفیت چاپ عالی، در ابعاد دلخواه، مقاومت کششی بالا، ضد آب بودن، ماندگاری بالای چاپ همراه با گارانتی چاپ و سفارش آنلاین و تحویل فوری در محل با آی آر چاپ


جنس: PVC -یک یا دو رو چاپ 530 گرم

کیفیت چاپ: چاپ اکوسالونت | چاپ UV

سایز: عرض رول ۲۲۰ سانتی متر

خدمات: پانچ | ولد (دوخت برای میله)


قیمت سولیت براساس کیفیت چاپ و زمان تحویل انتخابی شما متغییر می‌باشد و مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود.

نوع سولیت

کیفیت چاپ

۱ تا ۲ روز آینده

۳ تا ۴ روز آینده

چاپ سولیت یکرو

کیفیت خوب

۹۰/۰۰۰

۸۸/۵۰۰

کیفیت عالی

۹۶/۰۰۰

۹۴/۵۰۰

چاپ UV۱۲۵/۰۰۰۱۲۳/۵۰۰

چاپ سولیت دورو

کیفیت خوب

۱۳۰/۰۰۰

۱۲۸/۵۰۰

کیفیت عالی

۱۳۶/۰۰۰

۱۳۴/۵۰۰

چاپ UV۱۶۵/۰۰۰۱۶۳/۵۰۰

هزینه ارسال

۱۵۰۰۰   (برای شهر تهران)

   











تمامی قیمت‌ها به تومان و به ازای هر متر مربع می‌باشد.

   سفارشات زیر یک مترمربع طبق عرف صنعت چاپ یک مترمربع محاسبه می‌گردد.


هزینه ارسال به ازای تمامی محصولات یک سبد خرید محاسبه می‌شود.

امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای چاپ سولیت وجود دارد.  



چاپ سولیت پشت طوسی

چاپ سولیت پشت طوسی

چاپ سولیت یک رو با کیفیت چاپ عالی ، در ابعاد دلخواه، مقاومت کششی بالا، ضد آب بودن، ماندگاری بالای چاپ همراه با گارانتی ، سفارش آنلاین و چاپ و تحویل فوری در محل، مناسب جهت رولاپ و نمایشگاه ها


جنس: PVC پشت طوسی -420 گرم

کیفیت چاپ: چاپ اکوسالونت در دو کیفیت

سایز: عرض رول ۹۰ سانتی‌متر

خدمات: پانچ | ولد (دوخت برای میله)



قیمت سولیت براساس کیفیت چاپ و زمان تحویل انتخابی شما متغییر می‌باشد و مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود.


نوع سولیت

کیفیت چاپ

۱ تا ۲ روز آینده

۳ تا ۴ روز آینده

چاپ سولیت یکرو

کیفیت خوب

۹۰/۰۰۰

۸۸/۵۰۰

کیفیت عالی

۹۶/۰۰۰

۹۴/۵۰۰

چاپ UV۱۲۵/۰۰۰۱۲۳/۵۰۰

چاپ سولیت دورو

کیفیت خوب

۱۳۰/۰۰۰

۱۲۸/۵۰۰

کیفیت عالی

۱۳۶/۰۰۰

۱۳۴/۵۰۰

چاپ UV۱۶۵/۰۰۰۱۶۳/۵۰۰

هزینه ارسال

۱۵۰۰۰   (برای شهر تهران)

   











تمامی قیمت‌ها به تومان و به ازای هر متر مربع می‌باشد.

   سفارشات زیر یک مترمربع طبق عرف صنعت چاپ یک مترمربع محاسبه می‌گردد.


هزینه ارسال به ازای تمامی محصولات یک سبد خرید محاسبه می‌شود.

امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای چاپ سولیت وجود دارد.  


جدول مقایسه قیمت

درباره محصول

مشخصات فنی

زمان آماده سازی

راهنمای محصول

چاپ استیکر شیشه ای پشت سفید

چاپ استیکر شیشه ای پشت سفید

چاپ استیکر شیشه ای پشت سفید همراه لمینت با کیفیت چاپ بالا و بی نظیر با استفاده از دستگاه های چاپ اکوسالونت، سفارش آنلاین و تحویل فوری در محل


جنس: PVC شیشه‌ای پشت چسب‌دار

کیفیت چاپ: چاپ اکوسالونت در دو کیفیت | چاپ UV

سایز: از عرض ۱۰۰ تا ۳۲۰ سانتی‌متر

نحوه ارسال: ارسال با پیک - ویژه تهران

روکش: دارد

هزینه ارسال: ۱۵۰۰۰ تومان (شهر تهران)


قیمت استیکر ( وینیل ) براساس کیفیت چاپ و زمان تحویل انتخابی شما متغییر می‌باشد و مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود.

کیفیت چاپ

  ۱ تا ۲ روز آینده

۳ تا ۴ روز آینده

کیفیت خوب

۹۵/۰۰۰

۹۳/۵۰۰

کیفیت عالی

۱۰۱/۰۰۰

۹۹/۵۰۰

چاپ UV۱۲۵/۰۰۰۱۲۳/۵۰۰

هزینه ارسال

۱۵۰۰۰   (برای شهر تهران)

 
 
   






تمامی قیمت‌ها به تومان و به ازای هر متر مربع می‌باشد.
   سفارشات زیر یک مترمربع طبق عرف صنعت چاپ یک مترمربع محاسبه می‌گردد.
 
هزینه ارسال به ازای تمامی محصولات یک سبد خرید محاسبه می‌شود.
امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای این محصول وجود دارد.  

چاپ استیکر با لمینت

چاپ استیکر با لمینت

چاپ استیکر براق با لمینت با کیفیت چاپ بالا و بی نظیر با استفاده از دستگاه های چاپ اکوسالونت، سفارش آنلاین و تحویل فوری در محل


جنس: PVC پشت چسب‌دار شیری - براق و مات

کیفیت چاپ: چاپ اکوسالونت در دو کیفیت

سایز: نامحدود به صورت لت‌های ۱ متری

روکش: لمینت سرد مات و براق


قیمت استیکر ( وینیل ) براساس کیفیت چاپ و زمان تحویل انتخابی شما متغییر می‌باشد و مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود.

کیفیت چاپ

  ۱ تا ۲ روز آینده

۳ تا ۴ روز آینده

کیفیت خوب

۸۵/۰۰۰

۸۳/۵۰۰

کیفیت عالی

۹۱/۰۰۰

۸۹/۵۰۰

چاپ UV۱۱۵/۰۰۰۱۱۳/۵۰۰

هزینه ارسال

۱۵۰۰۰  (برای شهر تهران)












   تمامی قیمت‌ها به تومان و به ازای هر متر مربع می‌باشد.
   سفارشات زیر یک مترمربع طبق عرف صنعت چاپ یک مترمربع محاسبه می‌گردد.
 
هزینه ارسال به ازای تمامی محصولات یک سبد خرید محاسبه می‌شود.
امکان پرداخت در محل و پس از تحویل سفارش برای این محصول وجود دارد.